GRIEKENLAND 2022 - Eddy & Carine

Meteora dag 2

Hallo,

vanmorgen een heel goed ontbijt gehad. Je kan niet bedenken wat er nog bij moest liggen.

Rond 10 uur vertrokken om eerst wat oude bruggen te gaan bezoeken. Hiervan kun je in de foto's enkele voorbeelden vinden. Ja, vinden ... Er geraken was veelal gebaseerd op natte vinger-werk. We moesten goed improviseren om ter plaatse te geraken. Waar leggen ze die dingen nu ook alweer ? Precies ... in the middle of nowhere. Kleine baantjes, aardewegen, geitenboeren langs de weg, schildpadden die de weg oversteken. Geen haas te zien, dus wachten is de boodschap. Maar uiteindelijk hebben we ze toch gevonden. Was wel de moeite.

In het terugrijden ook nog even Trikala bezocht, waar er juist markt was. Man, man, wat een groeten en fruit hier ... Schitterend. Van alles te vinden. Ze smijten hier met de meloenen. Een exemplaar van 30cm doormeter ... 40 cent. Ah ja, nog vergeten, wat er hier wel duur is ... de nafte. Varieert van 2,149 tot 2,248 euro per liter. Goedkoper nog niet gevonden. Pfff.

Vandaag weer een superwarme dag. Om 18 uur nog 41°C. Ik heb hier wel één voordeel in Griekenland ... hier moet Carine niet telkens zeggen: "Trek uw broek op!". Ze blijft vanzelf aan mijn gat en billen plakken.

En jawel hoor, vannamiddag moesten we een lange broek aan. We hadden een bezoekje gepland aan één van de kloosters, die hier pal bovenop de rotsen gebouwd zijn. Werkelijk heel mooi. Foto's zijn geplaatst, kijk maar eens. Als toetje gestopt bovenop een rots waar je de zonsondergang kon meemaken. Super!

Om 21.30u weer in het hotel. Carine moet de broek van mijn gat pellen. Maar ... het was de moeite. Tot morgen.

Karlien

Wel mooi die oudheid en na al die tijd het staat er nog. Ik ging schrijven recht maar niet meer loodrecht!!.Het eten op de plank is ook niet mis ziet er heel lekker uit. geniet .

arnold en viviane

mooie foto s lekker eten maar veel te warm blij dat het hier wat koeler is
vandaag wel heel veel wind geniet maar verder groetjes

eric vandewalle

zeer mooie foto's
Maar Eddy is ook een goede Schrijver!!!

Pat. NEVE

Wat kunnen wij daar veel op zeggen . Het is als reisgids