GRIEKENLAND 2022 - Eddy & Carine

Dag 1 en 2: Athene

Gisteren zijn we om 3.30u 's morgens opgehaald door Marijke en afgezet aan het station in Kortrijk om vandaar de trein naar Brussels Airport te nemen om 4.18u.

De vlucht was mooi op tijd, maar toen we al in het vliegtuig zaten, moesten ze 27 minuten wachten om te mogen starten en naar de landingsbaan te taxiën.

Wij zijn een 20 minuutjes later aangekomen in Athene, na een nogal turbulente landing. Het waaide hier ontzettend hard. Iedereen die geklutste eieren meehad was eraan voor de moeite. Het waren omeletjes tegen dat we op de grond waren. Wel leuk ...

De taxi van het hotel stond perfect klaar en 45 minuutjes later waren we op onze kamer. Heel mooie kamer in het centrum, met een balkonnetje.

Gisterenavond de eerste Griekse maaltijd genuttigd. We hebben 4 verschillende schotels gekozen om een beetje van alle smaken mee te krijgen. Garnaalpopcorn, gehaktballetjes, verschillende soorten worstjes en ook souvlaki (Griekse kippenbrochettes). Met een aangenaam Grieks roseetje is dat makkelijk gepasseerd. Ook de desserts waren heel lekker.

Maar tegen 21 uur waren we allebei doodop. Het was al een lange dag geweest.

Heel goed geslapen .... Gelukkig.

Ook het ontbijt was heel lekker. We moesten daarvoor wel een paar huizen verder. Ontbijt wordt op een andere plaats geserveerd.

Daarna naar het centrum gewandeld om mee te gaan met een "Hop-on, Hop-off"-bus. Die rijdt een traject met alle bezienswaardigheden af, waar je overal kunt af- en natuurlijk terug opstappen. Heel de toer meegedaan en dan afgestapt aan de Acropolis, waar we normaal gezien ons ticket van de bus konden omwisselen voor een ingangsticket van die Acropolis.

De verantwoordelijke van de bus had vaneigens geen scannertje mee en kon ons die tickets niet geven. Dat konden ze op een andere stopplaats wel, volgens hem. Allez, dan maar te voet naar het Monastriki-plein. Nergens geen mannetje met een scanner te vinden, natuurlijk. Dien andern heeft ons weer goed aan ons pietje ... de pootink.

De afdaling van de Acropolis zijn hele smalle straatjes en op veel plaatsen hele kleine trappen, maar wel steil. De ene na de andere gleed daar weg en kwam op zijn kont terecht. Gelukkig niet te heel erg ... vermoeden we toch. Carine is wonder boven wonder niet gevallen of zelfs niet uitgegleden. Proficiat, ne pieper van de juffrouw en een bank vooruit.

Gelukkig hebben we ook wel een goed terraske gevonden en werd de dorst toch even gelest. Het is hier warm genoeg, zulle.

We hebben daarna nog een aantal stopplaatsen gedaan maar ergens zo iemand te vinden, verdikke.

De omwisseling van de tickets zal voor morgen zijn. Gelukkig blijven ze 48 uur geldig.

We hadden er ondertussen al een fikse wandeling opzitten en er begon er al eentje te pruttelen ... raad eens wie. Alhoewel, ik moet toegeven, mijn karamellen plakten toch ook aan 't papierke.

Dus ... nog een terrasje opgezocht en de dorstigen gelaafd. We hebben ook in de buurt van het hotel een restaurantje opgezocht en wat kleins gegeten. Inneke zou zeggen: een hongerke.

Vanavond zien we nog wel. Tot later.

Inge

Hey tis al een mooi verhaal om te beginnen kijk er naar uit voor t vervolg
Groetjes

Stephanie

Hoi,

Oef . Gelukkig is Meme Carine niet gevallen. ?
Leuk om jullie verhalen opnieuw te lezen.
Vele groetjes daar en veel plezier.

Groetjes
Sander en Sté

Irina

Een zeer mooi land met een boeiend geschiedenis...en zeker lekker eten ?geniet van alles!!

inneke

op tijd zorgen voor de kleine hongerkes hé

Pat. NEVE

Ja laat ze maar 2 banken vooruit want wij zijn niet van de grooootste